Subject: Päring: kas droonipildid kinnisvarakuulutuses rikuvad naaberkinnistu omaniku õigusi?
From: "Carmen Zahkna" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Thu, 26 Jun 2025 09:59:43 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Andmekaitse Inspektsioon,
Soovin Teie ametlikku seisukohta järgmises küsimuses, mis on seotud
kinnisvarakuulutusega ning droonifotode kasutamisega.
Olen kinnisvaramaakler ning koostasin kuulutuse müüdava kinnistu kohta.
Kuulutuse illustreerimiseks kasutati professionaalse fotograafi tehtud
droonipilte, millel on jäädvustatud müüdav kinnistu ning osaliselt ka
naaberkinnistu (Jõekääru Tall). Piltidel ei ole ühtegi tuvastatavat isikut
ega privaatset tegevust. Tegemist on kinnistute üldvaadetega, mis on
nähtavad ka avalikust ruumist ja kantud ka avalikesse registritesse.
Kuulutuse link on siin:  <https://www.kv.ee/3757334> Müüa maatükk -
Kuusetuka, Jälgimäe, Saku vald, Harjumaa - Kinnisvaraportaal KV.EE
Naaberkinnistu omanik on minuga ühendust võtnud ja väidab, et tema õigusi
on nende fotodega rikutud – viidates andmekaitse üldmäärusele ja eraelu
puutumatusele.
Konsulteerisin juba kahe kogenud kinnisvarajuristiga, kelle hinnangul ei
ole tegemist isikuandmete töötlemisega ega eraelu rikkumisega, kuivõrd
puudub tuvastatav isik ning tegemist on avaliku infoga. Samuti on
fotograaf kasutanud drooni vastavalt seadustele ning võtnud arvesse ka
naaberkinnistut.
Küsin Teie ametlikku hinnangut:
Kas sellised droonipildid kinnisvarakuulutuses, kus naaberkinnistu on
osaliselt nähtav, võivad rikkuda naabri andmekaitselisi õigusi või eraelu
puutumatust – juhul kui isikuid ega privaatseid tegevusi ei ole
jäädvustatud?
Vastus on oluline, et saaksin vajadusel kuulutust kohandada või rahulikult
jätkata. Olen väga tänulik, kui saaksite anda võimalusel kirjaliku
seisukoha sellele konkreetsele olukorrale.
Ette tänades,

  <https://elamuskv.ee/wp-content/uploads/2024/06/Carmen-Zahkna.png>

 <https://www.facebook.com/carmen.zahkna.1?locale=et_EE>
<https://www.instagram.com/kinnisvaramaakler_carmenzahkna/>
<https://www.linkedin.com/in/carmen-zahkna-636827249/>

Carmen Zahkna
Kinnisvaramaakler

  <https://elamuskv.ee/wp-content/uploads/2024/06/phone-icon.png>
+372 5667 9818

  <https://elamuskv.ee/wp-content/uploads/2024/06/email-icon.png>
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

  <https://elamuskv.ee/wp-content/uploads/2024/06/web-icon.png>
www.elamuskv.ee <http://www.elamuskv.ee/>

  <https://elamuskv.ee/wp-content/uploads/2024/06/location-icon.png>
Jaama tn 2, Nõmme

 <https://www.elamuskv.ee/>

Aitame sinu unistused ellu viia

The content of this email is confidential and intended for the recipient
specified in message only. It is strictly forbidden to share any part of
this message with any third party, without a written consent of the
sender. If you received this message by mistake, please reply to this
message and follow with its deletion, so that we can ensure such a mistake
does not occur in the future.